Monday, February 11, 2008

لقائى مع ابن ناصر

فى اجازة نصف العام خدمتنى الصدفة حيث تواجدت انا وابن ناصر فى الاسكندرية واخيرا التقى القوميين دون ترتيب سابق او اعدادات طويلة كتلك التى يقوم بها بتوح الجمعه العربية فى اجتماعات القمة المهم بعد السلام والتحية قعدنا نتمشى ونتكلم وفعلا هو اسم على مسمى ابن ناصر حماس شديد وعقلية متزنة ودراية واسعة يمكن هو خلانى افكر انى لازم احاول اوسع ثقافتى وقراءاتى شوية بس المهم انه فى نفس الوقت طمنى ان فى ناس عكس نظرية دا حافظ مش فاهم مش هقدر اوصف طبعا الحديث بينا كان ازاى بس كل اللى اقدر اقوله ان جمال عبدالناصر هو كان محور كلامنا وقعدنا نقارن افعاله باللى بيتعمل دلوقتى وطبعا الناصرية دائما ما تكون صاحبة الكفة الرابحة فى الاعمال الوطنية
انا اسف جدا لان النت كان قاطع عندى وانا مش كنت عارف اعمل حاجة للمدونة

4 comments:

ibn nasser - ابن ناصر said...

شكرا يا يحي وانا اللذي كنت اتمني مقابتلك والتشرف بمعرفة شخصك الكريم !
تحياتي

قومى الى الابد said...

يا ابن ناصر الشكر ليك وعلى قدرتك على متابعتك لاعمال المدونات رغم انشغالك بالدراسة والشكر ليك ايضا على حسك الوطنى الدائم

Hedaya Al Haj said...
This comment has been removed by the author.
Hedaya Al Haj said...

اظنه كان يوم سعدك
فاي حديث عن الوطن هو حديث يجلب السعادة

فلطالما حاولت ان ابقي وطني محو ر حديثي
ولطالما ايضا كان عبد الناصر ايضا محورا لحديثنا نحن فكما اثر بكم اقر بنا كذلك
استطيع ان اقول بان هذا الصديق شخصية وطنية لتسر هكذا بالحديث اليه .. اما بالنسبة للثقافة فهذه تاتي بعد تحديد هدفنا واراك قد حددته
تحياتي لك\\